تبلیغات
Marketing-BlackBox - پَ. نَ . پَ
Marketing-BlackBox

جعبه سیاه بازاریابی محفلی برای پرداختن به اسرار و بیان ناگفته ها حوزه بازاریابی و تبلیغات

پَ. نَ . پَ

یکشنبه دوم مرداد 1390

نوع مطلب :اخبار روز دنیا، 

به دفعات شاهد بوده ایم، که تکیه کلام ها و موضوعاتی که مورد استقبال عمومی قرار می گیرند و بحث محافل و مجامع واقع می شوند، چندی بعد به عنوان سوژه اصلی تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان تبلیغات دهان به دهان و برنامه های تلویزیونی با تاثیر گذاری بر مخاطب بیشترین نقش را ایفا می کنند. اگر به یاد داشته باشید از تکیه کلام ها و دست مایه های طنز سریال های پیشین مهران مدیری، فضاسازی سریال جومونگ و... تیزر های تلویزیونی مختلفی ساخته شد. در این میان با توجه به فضای این روزهای دنیای اینترنت و دست به دست شدن داستان های گوناگون با محور پَ .نَ .پَ قابل پیش بینی است که در آینده ای نزدیک این واژه در صورت تائید شورای عالی تلویزیون به عنوان ایده محوری تبلیغ یک محصول یا خدمت به کار گرفته شود.

یادداشت: با این اوصاف به نظر شما اثر بخشی این دست از تبلیغات که البته به صورت مقطعی بر موج ایجاد شده در جامعه سوار می شود چقدر است؟


محیا پورسلیم
سه شنبه چهارم مرداد 1390 03:32 ب.ظ
سلام
مثالی از این دست تبلیغات ، سال گذشته و جریان بازی های جام جهانی فوتبال بود كه تقریبا فضای تمام تبلیغات شده بود. از سیم كارت و بانك گرفته تا مواد غذایی و ... یادمه كه تبلیغ یك لپ تاپ رو بارها شاهد بودم در روزنامه ها كه در آن هشت پای معروف بازی ها ( پیشگوی مسابقات) روی كالای مربوطه قرار داشت با این شعار كه هشت پا این بار هم درست پیشگویی كرد. این هشت پا به یك كاراكتر و سوژه تبلیغاتی بدل شده بود. اما مطمئنا اگر دوباره این تبلیغ برای مخاطبان تكرار شود، برای آنها جذابیتی ندارد چرا كه اكثرا این محوریت را كمتر به خاطر می آورند. اما چرا از این نوع فضا سازی ها و ژانرها در بیشتر تبلیغات استفاده میشود؟ من فكر میكنم ما چیزی را می بینیم كه برای دیدنش آماده هستیم. انسان موجودی بصری بوده و تحت تاثیر بدیهی ترین رویدادها و كاراكترها. ولی به محض گذشت اندك زمان، اثر بخشی آن مساله برایش كم رنگتر می شود. لذا این تبلیغات اثر بخشی كوتاه مدتی خواهد داشت اما در همان زمان كوتاه من فكر میكنم كه می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. به خصوص در كشور ما كه كمتر با تبلیغات خلاق و صنعت رو به رشد تبلیغات مواجه ایم. در این نوع تبلیغات نقش رسانه ملی بیشتر از تبلیغات دهان به دهان است. و مساله مهم هم محبوبیت و تعداد مخاطبان رسانه ملی است كه هرچه بیشتر باشند ظهور این تبلیغات بیشتر خواهد بود .
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


فهرست وبلاگ
طبقه بندی
آرشیو
نویسندگان
پیوندها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
جستجو
آخرین پستها